Kształt dźwięki

 "Kształt dźwięku"


Nie wahaj się żyć tak, jak gra melodia twojej duszy.

Maria to zbliżająca się do czterdziestki kobieta sukcesu, która wraz z mężem prowadzi modny antykwariat. Ich wspólne życie, na pozór szczęśliwe i spokojne, mąci jednak nieustannie powracająca myśl o braku dziecka. Oboje czują się coraz bardziej sfrustrowani i zniechęceni, a kłótnie i wzajemne pretensje wciąż przybierają na sile. Pewnego wieczora, po kolejnej ostrej wymianie zdań, Maria udaje się na samotny spacer i słyszy muzykę, która prowadzi ją do starego, opuszczonego domu. To właśnie tam poznaje Jakuba, młodszego o trzynaście lat, zagubionego mężczyznę, starającego się w nostalgicznych dźwiękach pianina ukryć rodzinne sekrety…

Dokąd doprowadzi ich obojga tragiczna historia sprzed lat?

"Teraz byłam pewna. Ktoś grał na pianinie. Miałam wrażenie, że dźwięk szybuje nade mną. Melodia była spokojna i piękna. Wydawało mi się, że gdzieś już ją słyszałam. Tylko gdzie? Nie byłam w stanie sobie przypomnieć. Jednak ją znałam. Tego byłam pewna. Przywodziła mi na myśl jakieś niejasne wspomnienie. Coś we mnie poruszała. Grała na zakurzonych strunach mojej duszy. Jednak gdy tylko skupiłam uwagę na własnej reakcji, starając się ją zrozumieć, wszystko we mnie ucichło. Spłoszyło się jak nieufna sarna."

Komentarze

  1. Książka „Kształt duszy” wywołała u mnie szereg różnorodnych odczuć, wspaniałych doznań muzycznych, sprawiając, że niemal słyszałam a właściwie odczuwałam opisywaną melodię, wnikając w pojawiające się wizualizacje poszczególnych dźwięków. Oczywiście skłoniła mnie ona do sięgnięcia po motyw przewodni, czyli utwór Ludovico Einaudi pt. „Oltremare”, który miał znaczący wpływ na losy bohaterów. To sprawiło, że jeszcze bardziej poczułam urok tej powieści i jej kształt zaklęty w dźwiękach fortepianu.

    Potrafi pani słowami zagrać na najczulszych strunach duszy i umysłu, opowiadając w ujmujący sposób o muzyce, reakcjach na dźwięki, pokazując, że mają one realny kształt, barwę, zapach i ekspresję. Pokazuje, że może ona wywołać w nas obrazy wypełnione tęsknotą, nadzieją, pięknem, smutkiem i wieloma innymi emocjami, z jakimi spotykamy się każdego dnia.

    To powieść, która wciąż we mnie gra, mimo że przeczytałam ją jakiś czas temu. Nie sposób o niej tak po prostu zapomnieć.

    Wspaniała historia!

    https://ezo-ksiazki.blogspot.com/2021/11/942-slepa-miosc.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Kształt dźwięku" miało być :) Przepraszam za pomyłkę :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Dzięki